La coherència textual
Activitats coherència textual
1. Explica per què els següents textos no són coherents en cada cas:
- La taula menjava a qualsevol hora.
No te sentit perque la taula no menja
- El meu gendre va venir a sopar ahir (no tinc cap fill/a).
Perque no te filla per tener gendre.
- Vés a la perfumeria i compra dos quilos de llenties.
No se pot comprar llenties en la perfumeria.
- Hi havia una dona passejant per la vorera. El meu germà va acabar la carrera l’any passat. M’encanta anar de compres.
No te sentit aquesta frase.
- Joan Miró va néixer a Barcelona. Va pintar Dona i Ocell. Va viure a París. Va cedir terrenys per a la Fundació de Palma de Mallorca. En la seva primera etapa va estar adscrit al Surrealisme.
No te sentit.
- Era de nit i tanmateix plovia.
2. Redacta novament els textos anteriors de manera que siguin coherents.
3. Llegeix els textos següents:
Text 1:
“Quan una persona que coneixes o desconeixes, això no importa, parla, has de prestar-li
tota l’atenció que et sigui possible, tant si vols com si no vols, tant si et cau bé com si no,
mirant-li la cara o els ulls perquè si mires a una altra part o fas algun moviment, la pots
distreure...”
a) Hi sobra informació? En falta?
Si, no
b) Torna a escriure el text eliminant el que no és necessari.
Quan una persona parla, has de prestar-li tota l'atenció que et sigui possible, tant si vols como si no vols, tant si et cau be com si no, mirant-li la cara o els ulls perquè si mires a una altra part o fas algun moviment, la pots distreure...
Text 2:
“En el cas que trobeu una criatura perduda en un camp de futbol, cal que desdramatitzeu la
situació tant com us sigui possible i que l’acompanyeu a algun lloc on hi hagi algú que
pugui fer quelcom per ajudar-lo”.
a) Quines són les idees rellevants del text? N’hi ha d’irrellevants? Quines?
b) Redacta el text, eliminant allò que no és necessari.
No hay comentarios:
Publicar un comentario